JAK NA FACEBOOK A INSTAGRAM PROPAGACI

Facebook a Instagram neustále mění algoritmus, tedy způsob, jakým se vašemu publiku zobrazují vaše příspěvky.

A v tom se laik nemůže dlouhodobě orientovat. Je určitě fajn, když se makléř věnuje sociálním sítím a je určitě fajn, aby trochu věděl, jak systematicky a obsahově na ně.

Co se týče obsahu, jedna z variant může být automatická bannerová sada u vašich realitních nabídek, o které jsem krátce psal v tomto článku, ale jinak se kreativitě meze nekladou a skvěle vám pomůže třeba i kniha Jak na sítě od Michelle Losekoot a Elišky Vyhnánkové. Pokud byste chtěli, knihu koupíte ZDE. Ale o obsahu tento článek není.

Profil nebo stránka?

Tento článek je o tom, jak pracovat s placenou reklamou a propagací. Takže se budeme bavit zejména o vaší profesní stránce, kde se prezentujete jako realitní makléř/ka. Osobní profil je fajn a mně přináší zakázky zejména od kamarádů, známých a bývalých klientů. Funguje to, protože tam sdílím to, co dělám, jak to dělám, a to, že to dělám na nějaké úrovni. Automaticky tak oslovuju spoustu lidí najednou, aniž bych se s nimi musel osobně setkávat. A funguje to fakt skvěle, ale i přesto jsem si přišel na to, že mi to už nestačí. Že potřebuju víc.

Za prvé mi nevyhovuje, že moje příspěvky vidí jen určitý malý okruh lidí. Dnes je to podle úspěšnosti a kvality příspěvku jen několik procent z celkového počtu přátel, které na FB a Instagramu mám. Za druhé mi vadí, že nemohu příspěvek cílit podle toho, koho chci tím příspěvkem zaujmout, protože se zobrazuje plošně podle algoritmu, který nikdo nezná. A za třetí mi vadí, že nemůžu měřit, jak je příspěvek úspěšný nebo neúspěšný, jestli splnil cíl, který jsem mu přidělil. U mě je to většinou shlédnutí videa, proklik na článek na blogu, proklik na realitní nabídku nebo obecně na moje stránky.

Propagace nemovitosti na prodej za 20 Kč za den

Mým cílem při práci se sociálními sítěmi je

  • dostat potenciálního zákazníka z bodu „A“ do bodu „B“ a někdy pak i do bodu „C“ 
  • vědět, jestli tu akci vůbec udělá
  • vědět kolik lidí z oslovených tu akci udělá
  • vědět, kolik lidí z oslovených tu akci neudělá
  • navíc tato data používám při pravidelné komunikaci s prodávajícími

Nechci se totiž orientovat jenom podle lajků a komentářů, protože ty jsou sice fajn, ale vůbec nic konkrétního vám neřeknou. A pokud totiž nevím, jestli většina lidí udělala akci, kterou chci, tak nemůžu vyhodnotit, jestli byl můj příspěvek vytvořený správně. Jednoduše řečeno nevím, jestli funguje nebo ne. Pokud něčemu věnuju svůj čas, měl bych vědět, do jaké míry jsem efektivní a měl bych vědět, co změnit a co zlepšit. Je to logický systém a strategie. 

Proto je pro mě důležitá Facebooková profesní stránka, která je propojená s Instagramem, protože potom mohu mnohem lépe měřit, jestli moje akce na sítích fungují nebo ne. Ano, jako všichni jsem začínal nahodile a nesystematicky, ale moje sítě začaly fungovat až ve chvíli, kdy jsem tomu dal nějaký řád.

Proč si myslím, že je pro mě profesní stránka efektivnější?

  • můžu cílit podle věku, pohlaví, zájmů, lokality
  • můžu pracovat s různými publiky
  • můžu oslovit úplně cizí lidi
  • můžu měřit, jak lidé na příspěvek reagují
  • jestli udělají akci, kterou potřebuji
  • pokud tu akci neudělají, zachytím je a opakovaně je automaticky oslovím (retargeting / remarketing)
  • všechna data mohu vyhodnotit a využít v budoucnu, abych byl efektivnější a moje náklady na reklamu nižší!!!

A když jsem začal spolupracovat s profíky, zjistil jsem, že mi šetří opravdu spoustu peněz i času. Takže jako hlavní výhodu profesní stránky na FB vnímám to, že si přesně nastavím, s kým chci komunikovat a co chci komunikovat, protože dopředu stanovím, kdo je v tu danou chvíli moje cílová skupina.

Velmi úspěšný reklamní post na prodej bytu na Praze 6

Testoval jsem to několik měsíců, abych měl jistotu, že to funguje tak, jak potřebuju. A jak je naším dobrým zvykem v QARA, pokud víme, že něco funguje, nenecháme si to jen pro sebe, ale vytvoříme z toho funkční produkt, který teď můžete, pokud jste makléři QARA, vyzkoušet a otestovat i vy! 

Produkt najdete klasicky v QARA Marketplace nebo klikněte tady na ten odkaz a přihlaste se svými přihlašovacími údaji.

A pokud vás zajímá, jak můžete Facebookovou a Instagram reklamu využít ve spojení s vašimi prodávanými nemovitostmi, aby vaši prezentaci viděly tisíce i desetitisíce lidí, nenechte si ujít tento článek, ve kterém se dozvíte, jak na to.

A pokud ještě jako makléř nejste součástí QARA, ale uvažujete o tom, podívejte se sem a přečtěte si náš Koncept manuál, abyste zjistili, jaká je naše vize a filozofie. Pokud ji sdílíte, potkejme se a uvidíme. Třeba najdeme společnou řeč a priority, díky kterým spojíme své síly.

Mějte se fajn. Michal Souček

Sledujte naše sociální sítě

QARA.TV

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte QARA TV na YouTube.

sleduj co děláme

Facebook

Aktuální videa, fotky, informace, rady a data. Sledujte náš Facebook.

sleduj co děláme

Instagram

Aktuální videa, fotky, rady a data. Sledujte qara.insta na Instagramu.

nakoukni do Qara

Linked In

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte náš LinkedIn.

zprávy na linkedin

Rychlý kontakt