Věra Vránková realitní makléř QARA
Má za sebou 10 let praxe a více než 100 úspěšných prodejů. Setkání s ní je doslova příval pozitivní energie. Věra Vránková je vyhledávaná realitní makléřka a v oboru je známá jako autorka Deníku vášnivé makléřky. Rozhovor s Věrkou o tom, že má smysl věřit intuici a proč se nejraději prezentuje textem.
Já jsem zrovna teď, po těch 10 letech ve fázi, kdy cítím, že je čas některé věci změnit. Klienti se změnili. Hodně věcí je po období covidu jinak. Dohody, které dřív fungovaly, najednou neplatí. Začal přicházet jiný typ zákazníků. Vidím, jak se diametrálně rozevírají nůžky mezi očekáváním prodávajících a možnostmi kupujících.
Teď je to zvláštní režim vyčkávání. Nechci přijímat zakázky stylem “zkusme to a uvidíme”. To nefunguje. Pokud mají klienti nereálnou představu o ceně, místo důvěry cítím z jejich strany takové to “musím to prodat”, nebo mi zkrátka instinkt říká, že je něco špatně, tak zakázku nepřijímám.
Nebo se možná nezměnili klienti, ale já.
V přístupu. Je pro mě mnohem důležitější osobnost klienta, důvěra a obchodní etika. Moje zkušenost z oblasti developerských projektů, což je hodně tvrdý obchod, mě naučila stanovovat si hranice. Proto ráda spolupracuji s klientem, který má nadhled a váží si mé práce.
Dobře se mi spolupracuje s podnikateli, kteří chápou, co to znamená dělat byznys, protože to reality jsou. Jsem placená za výsledek a když to nevyjde, nesu obchodní riziko já. Je to o mém osobním rozvoji a důvěře v intuici.
Já vlastně nevím, jestli je to intuice, nebo spíš těch 10 let zkušeností. V každém případě přesně cítím, co chci a co ne.
Učit se životem při jednání s lidmi, vnímat sebe, své myšlenky, co mě blokuje, poznávat se. A samozřejmě v realitní branži platí sledovat trh, nové zákony, technologie. Dávám přednost konferencím se zajímavým programem.
Rozhodně nechodím na všechny, ale chci mít přehled. Teď například hodně řeším marketing. Zkouším všechny nástroje, protože nikdy nevíte, co zafunguje.
K propagaci nemovitostí jsou určitě dobré videoprohlídky, i když samotné video podle mého názoru nefunguje. Musí k tomu být i další nástroje.
Já jako makléř se hodně prezentuji textem. Na sociálních sítích funguje skvěle. Pro makléře je důležité být vidět. A vůbec není nutné ukazovat soukromí.
Ano. Nejprve jsem psala jen realitní příspěvky a pak jsem vymyslela Deník vášnivé makléřky. To byl velmi úspěšný projekt, díky kterému jsem začala být známá. Ale mezi makléři, což nebyla moje cílová skupina.
Díky tomu však vím, že příběhy fungují. Takže v psaní chci pokračovat, jen potřebuji oslovit potenciální klienty.
Zároveň píšu blogové články na témata z praxe. Učím se ovládat sociální sítě i po technické stránce – plánování příspěvků, propagace, PPC reklama atd. Od začátku využívám facebookové kampaně. Funguje to. Když se člověk marketingu věnuje, tak se to vyplácí.
Záleží na situaci klienta. Někdy klient hodně spěchá a v nemovitosti je ještě nájemník. V tu chvíli připravím profesionální fotky, texty a prezentaci pouštím bez videa. Není to ideální, ale pokud vnímám, že rychlost klienta uklidňuje, že to potřebuje, udělám to hned a za měsíc to uděláme celé znovu a do detailu.
Ano. Já mám často nemovitosti náročné na prodej. Trvá to, ale nikdy se nevzdám. Takže po čase nebo například při změně prodejní ceny dělám novou sérii fotografií, měním homestaging, točím videoprohlídku. Vždycky dokončím prezentaci, aby byla perfektní. Je to zároveň moje vizitka.
Ano, to pořád platí. Osm nemovitostí je číslo, u kterého mám prodej pod kontrolou. Vím, že budu mít na všechno čas. Mám prostor navázat s klienty vztah, stát se součástí jejich příběhu. Za každým prodejem nějaký příběh je.
Navíc často pomáhám klientům i víc než jen se samotným prodejem. Dělám tu práci už 10 let a mám kolem sebe komunitu rozmanitých lidí, designérů, stavařů a mám radost, když je můžu propojit. Pokud beru další nemovitosti, tak na ně už nejsem sama, ale spolupracuji s kolegy.
Chystám redesign webových stránek. Je třeba je časem obměnit. Chci dát víc prostoru blogovým článkům a ráda bych se věnovala tomu, co mě baví nejvíc, a to jsou staré domy. Láká mě ta atmosféra dávných příběhů.
Když jsem prodávala činžovní dům, bavilo mě pročítat historické prameny. Hledat příběh, který se skrývá za původními vitrážemi a nádhernými reliéfy. Vidím v tom skvělou inspiraci právě třeba pro blogové články. A těmi pak doplním standardní prodejní informace.
Zatím je to pilotní projekt a pro mě velmi příjemná cesta. Těším se, kam mě zavede.
Věřím, že to klienty osloví, i když to na první pohled nevypadá jako byznys.