To, že každý realitní makléř by měl mít své osobní webové stránky je nadmíru jasné a pro většinu úspěšných obchodníků v tomto oboru je to dnes už samozřejmost.
Ostatně podnikání bez webových stránek kde obchodníci i firmy prezentují sami sebe si ve většině oborů už nedovedeme představit. Je to jako kdyby obchodník dnes neměl mobilní telefon.
A mobilních telefonů a zařízení se týká i tento článek, nebo chcete-li, doporučení.
V poslední době vidím ještě větší potřebu nejen pro realitní kanceláře a realitní makléře, ale obecně pro všechny podnikatele, aby své webové stránky přizpůsobili pro mobilní zařízení. Říká se tomu responzivní web design.
Pokud čte tento článek člověk technikou políbený nebo znalec oboru, je mu jasné, o čem je řeč. Pro ty z nás, co nevědí nebo na tom až tak dobře s technikou nejsou, vysvětlím velmi zjednodušeně a snad trochu správně.
Responzivní web design znamená, že se zobrazení webové stránky optimalizuje pro mobilní zařízení, tablety, notebooky a netbooky, tedy že dané webové stránky a jejich funkce budou vypadat uživatelsky správně, dobře a příjemně na všech typech zařízení.
Proč je důležité mít responzivní web?
Stále se zvětšující rozměry displejů mobilních chytrých telefonů, používání tabletů, minitabletů atp. znamenají i vetší počet uživatelů, kteří telefon používají k surfování na internetu.
V lednu 2015, kdy v České republice bylo více než 4 miliony mobilních telefonů, ve kterých běží mobilní internet, přišla společnost Google s informací, že jedna pětina, nebo-li dvacet procent veškerého vyhledávání na Google, jde přes mobilní zařízení. To je obrovské číslo podle mého názoru.
V únoru 2015 Google pokračoval oficiální informací, že od dubna 2015 bude významně upřednostňovat ve vyhledávání z mobilních zařízení internetové stránky mající právě responzivní web design.
Jinými slovy si i Google uvědomuje, že lidé čím dál častěji surfují na mobilním zařízení a chce tedy prohlížení webu svým uživatelům ještě více zjednodušit a zpříjemnit, a proto podporuje ve vyhledávání z mobilních zařízení responzivní internetové stránky.
Co vám responzivní web přinese?
Může to pro vás být konkurenční výhoda? Ze začátku určitě. Jakmile potenciální klient hledá informace, které máte na svém webu vy a třicet vašich konkurentů, Google upřednostní ve vyhledávání toho, kdo bude mít responzivní design svých webových stránek.
Hlavní výhodu spatřuju ale v tom, že se vašim stávajícím nebo potenciálním klientům vaše stránka zobrazí uživatelsky příjemně, v proporcích, které jsou čitelné a vaše informace se tak přirozeným způsobem dostane tam, kam má. Do hlavy zákazníka.
Pokud si nejste jisti, zda je váš web responzivní, můžete to vyzkoušet samozřejmě tak, že na svém chytrém telefonu nebo tabletu svůj web otevřete, nebo využijete nástroj od Google, který stáhnete na následujícím odkazu: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/.
Kdo mobilní zařízení pro surfování používá?
Nejčastěji to jsou lidé mezi 25ti až 35ti lety. Tedy lidé v produktivním mladším věku, kteří spadají do jedné z cílových skupin, alespoň jedné z mých cílových skupin určitě. Dá se tedy logicky předpokládat, že uživatelé surfující přes mobilní zařízení budou s postupem doby stárnout, jak bude plynout čas.
Připravte tedy svůj web, abyste vašim zákazníkům předali drahocenné informace tak, jak se sluší a patří ve třetím tisíciletí. Jinak totiž riskujete, že vám utečou tam, kde se tyto informace dozví příjemněji. A víme všichni dobře, že získat zpět ztraceného klienta je sakra těžší než ho ztratit. Proto je možná zbytečné riskovat ztrátu klienta a web upravit.
Pamatujte, že chytrý telefon s internetem má už téměř polovina Čechů. Telefon s internetem nosí stále u sebe a ve volném čase při cestování do práce, do školy nebo domů všichni surfují. Bude dobré, když najdou i vás a vaše informace, které jsou k tomu určené.
Autor: Michal Souček