Čím větší je podíl makléře na provizi, o kterou se dělí s realitní kanceláří, tím více peněz mu zbude i v jeho kapse. Na druhou stranu, čím více peněz zbude makléři, tím méně závislým na realitní kanceláři se stává. A to je situace, kterou realitní kanceláře nevidí rády.
Ztráta kontroly nad realitním makléřem stojí kancelář velké peníze, protože její příjmy jsou přímo závislé jen na zakázkách a odměnách, které realitní makléř uzavře.
Navíc reálně hrozí, že si makléř jednou konečně spočítá, kolik ho spolupráce s realitní kanceláří stojí. Zjistí, že je to spolupráce velmi nákladná. Vlastně ho stojí řádově desítky tisíc korun z jedné zakázky, mnohdy i polovinu z toho, co makléř vydělá.
A co s takovými penězi navíc? Já je investuji několika způsoby.
- Do zákazníků
- Do osobního marketingu a vzdělání
- Do poděkování
- Zákazníci jsou u mě na prvním místě. Pokud si mě vyberou jako prodejce jejich nemovitosti, je to výraz důvěry. A tu já prostě nesmím zklamat! Jejich nemovitost ukážu v tom nejlepším světle za pomoci profesionálů, protože vím, že výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. A spokojenost bývá na všech stranách.
- Investuji samozřejmě i sám do sebe. Každý rok navštěvuji několik odborných školení a přečtu a hlavně poslechnu desítky vzdělávacích knih, které mě posouvají kupředu mílovými kroky. A to něco stojí, stejně jako investice do osobního marketingu, aby na mě moji zákazníci nikdy nezapomněli a vždy mě našli, když mě nejvíce potřebují.
- Za každou příležitost, důvěru i uzavřený obchod je potřeba náležitě poděkovat. Moje zkušenost říká, že ani na daru se nesmí šetřit. Ochotně investuji do darů pro své bývalé, současné i potenciální zákazníky, protože vím, že se mi to stonásobně vrací v podobě dalších obchodů i dlouholetých obchodních vztahů a mnohdy i přátelství.
A proto mnohem raději investuji sám do sebe než do značky, která pro mě nic z výše uvedeného nikdy neudělá. Tyto tři nosné body mi dlouhodobě zajišťují pravidelně další práci, aniž bych musel navolávat, lístečkovat a bojovat s konkurencí, protože si mě zákazníci vyberou sami.
Proto si myslím, že by měli mít makléři větší podíl na provizi. A proto jsme založili QARU, kde může mít každý makléř 100% podíl na provizi.