Máte svoje normy?

Co je to vlastně ta "norma"? A jaké normy mám já v mém podnikání? Je jich hned několik a věřím, že vás inspirují. Měly by, přinášejí mi totiž výhradní zakázky na prodej i pronájem, a to i opakovaně od úplně neznámých lidí. Když si chcete v podnikání udržet nějakou kvalitativní úroveň, měli byste si stanovit nějaký plán. Strategii, kterou své podnikání budete řídit tak, abyste za každých okolností byli pány situace.

Tady je pár mých doporučení, kterými se řídím já, a které mi skvěle fungují. Stavím své podnikání na několika následujících činnostech a vám doporučuji vybrat si ty, které budou vhodné pro vás.

Co řeknu, to platí.
I kdyby mě to mělo stát peníze navíc, co řeknu, je svaté. Nikdy neporuším dodržený slib, protože slib je prostě zákon. Jakmile se na vás zákazník může spolehnout, nebojí se vás doporučit dál. Pokud bude mít jen smítko pochybnosti, bude pochybovat i o tom, jestli vás může někomu doporučit.

Exkluzivita u každé zakázky.
Toto je norma, na kterou si musí každý přijít sám. Já prostě neprodávám nemovitost, využívá-li zákazník služby jiného makléře. Vysvětlím mu, proč je to špatně, kdybych zakázku přijal a poradím, co případně udělat lépe ve stávající propagaci. Pokud si s ním dáte práci, později se určitě ozve. Stačí mu ze zajímavosti zavolat za pár týdnů a zeptat se, jak se mu daří. Já vím, je to těžké, když máte nouzi o zakázky, ale až to pro vás bude také norma, uvidíte, že mi dáte za pravdu.

Profi fotky a dispoziční půdorys u každé zakázky.
Služby profesionálního fotografa, který umí skvěle fotit nemovitosti (ne každý to svede – POZOR), dnes stojí jen pár korun. Jedna ze základních norem, přes kterou už víc jak tři roky nejede v mém podnikání vlak. Je to to nejjednodušší rozhodnutí, které zároveň skoro nic nestojí. 1500 Kč za skvělého profíka fotografa a 250 Kč za dispoziční půdorys. Pár korun na to, že ten efekt naopak opravdu stojí za to.

Já řídím náběrový proces, ne klient.
Cenu za mé služby a cenu, ze kterou je nemovitost možné nabízet a následně prodat, se klient dozví nejdříve po několika schůzkách v perfektně rozpracované nabídce, kterou mu pošlu emailem nebo předám osobně. Napsal jsem o tom článek, můžete si jej přečíst tady.

Klient přesně ví, co se bude dít.
Znáte ten pocit, kdy ležíte na zubařském křesle a nevíte, co se bude dít dál? Cítíte nerovozitu a strach? A protože to nesnáším sám, nevystavuji tomu ani své zákazníky. Každý klient dopředu přesně musí vědět, jak bude každá fáze prodeje probíhat. Je důležité mu to vysvětlit, třeba i několikrát, aby netápal, aby byl klidnější. Výsledkem je vyšší důvěra ve vás a lepší pocit ze spolupráce. A to všechno pramení v další doporučení.

Všechny tyto postupy můžete začít používat okamžitě a okamžitě tak vylepšit své vztahy s vašimi klienty. Nestojí vás to nic navíc, jen pár korun na prezentaci a pár promyšlených kroků navíc. Pokud bychom to totiž tak dělali všichni, nepotřebujeme žádný zákon o realitním zprostředkování. Stačí pár norem a pravidla, která jsou jednoduchá a koncepční. Žádné složitosti.

Tak co, používáte alespoň u každé zakázky profi fotografa? Napište do komentářů níže.

Sledujte naše sociální sítě

QARA.TV

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte QARA TV na YouTube.

sleduj co děláme

Facebook

Aktuální videa, fotky, informace, rady a data. Sledujte náš Facebook.

sleduj co děláme

Instagram

Aktuální videa, fotky, rady a data. Sledujte qara.insta na Instagramu.

nakoukni do Qara

Co kdybychom zůstali v kontaktu?

Zajímá vás info o QARA a chcete vidět obsah, ze kterého byste mohli těžit i Vy?