JAK ZÍSKAT VÍC DOPORUČENÍ OD KLIENTŮ?

Doporučení je jedna z forem získávání nových zákazníků. A je to jedna z nejhezčích forem, možná úplně ta nejhezčí. Já ji vnímám jako takovou odměnu za to, že odvádím kvalitní práci.

Znáte to sami. Pomůžete nebo pomáháte klientovi, on vám na konci obchodu zaplatí, ale třešinkou na dortu je ještě to, že nás a naše služby doporučí dál svým přátelům, známým nebo i rodině. A ne proto, že by očekával nějakou odměnu. Prostě proto, že chce. Prostě proto, že byl nadmíru spokojen s tím, co jsme pro něj udělali. Jsou k tomu potřeba podle mě tři základní předpoklady, které musí makléř splňovat.

Disciplína

Disciplína je vlastnost, bez které prostě skvělou službu nedodáte. Disciplínou všechno začíná a končí. S disciplínou souvisí příprava na schůzky, na zakázku jako takovou, na prohlídky, na podpisy smluv, na pravidelnou komunikaci s klientem, na fantastickou prezentaci a klíčovou propagaci nemovitostí. S disciplínou souvisí i to, kolik hodin denně se klientově zakázce věnujete a na výsledku je to potom hodně vidět.

Vzdělání

Já vím, omílám to pořád dokola. Ale to jen proto, že vídám spoustu makléřů, kteří jsou talentovaní a mrhají svým potenciálem jen proto, že nepochopili, jak je důležité vzdělání v oboru, který se tak strašně rychle posouvá a mění. Vyprávějte to třeba ponocným, vyprávějte to třeba maníkům, jejichž obživou bylo zhasínat pouliční lampy. Vyprávějte to lidem, kteří vázali knihy. Vlastně to nejde, co? Pokrok jejich zaměstnání vymazal z kolonky pracovních úřadů. 

A to se klidně může stát i nám, realitním makléřům. Ne, že by naše služba neměla být dále potřeba. Otázka spíš zní, jestli někdo nepřijde s myšlenkou, aplikací nebo platformou, která bude pro zákazníky natolik uživatelsky jednoduchá a friendly, že nebudou chtít hledat makléře, scházet se s ním a riskovat, že si vyberou špatně, když se služba prodeje nebo koupě zjednoduší i legislativně do několika málo procesů, které zvládne i aplikace nebo jiný moderní nástroj.

Moderní technologie

To je další věc, která s tím souvisí, a kterou omílám pořád dokola. A budu dál, protože je to taky důležité. Občas mi přijde, že zákazníci mají před námi náskok. A mělo by to být naopak. Dnes, pokud jste gramotný zákazník, který si váží svých nemovitostí a peněz, budete si vybírat makléře, který vám dodá něco, co sami nezvládnete a potřebujete to!

Nevyberete si makléře, který vám pouze ušetří čas. Nevyberete si makléře, kterému zaplatíte procenta z hodnoty vaší nemovitosti jen pro jeho hezké modré nebo černé oči. Makléře si vyberete pouze v případě, že vám dodá službu, které věříte. Službu, která vám dodá něco, co sami nezvládnete. Službu, ze které se posadíte na zadek.

Jak získat víc doporučení od klientů? Michal Souček
… že jste s námi, a že nás doporučujete svým kolegům.

A pak se stane ten zázrak

A pokud toto všechno klientovi dodáte, jakože věřím, že mu to dodáváte, bude na vás celý život vzpomínat, nikdy na vás nezapomene, bude o vás všude mluvit v superlativech, bude vás téměř nosit na rukou a bude vám nosit pravidelně byznys, pokud s ním budete i pravidelně autenticky komunikovat.

A proto jsme chtěli moc poděkovat i vám drazí kolegové. Protože už skoro 25 % všech příchozích makléřů do QARA je přes doporučení od vás. A to nám dělá neskonalou radost, protože je to důkaz toho, že svoji práci pro vás děláme dobře.

Ještě jednou za celý tým QARA – DÍKY – Michal

P.S. A pokud ještě jako makléř nejste součástí QARA, ale uvažujete o tom, podívejte se sem a přečtěte si, s čím vám umíme pomoct. A pokud sdílíte stejné hodnoty jako my, potkejme se a uvidíme. Třeba najdeme společnou řeč a priority, díky kterým spojíme své síly.

A mějte se moc fajn, Michal

Sledujte naše sociální sítě

QARA.TV

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte QARA TV na YouTube.

sleduj co děláme

Facebook

Aktuální videa, fotky, informace, rady a data. Sledujte náš Facebook.

sleduj co děláme

Instagram

Aktuální videa, fotky, rady a data. Sledujte qara.insta na Instagramu.

nakoukni do Qara

Co kdybychom zůstali v kontaktu?

Zajímá vás info o QARA a chcete vidět obsah, ze kterého byste mohli těžit i Vy?