Jak prodat opravdu každou nemovitost?

V poslední době se velmi změnily techniky prodeje produktů i služeb. Prodej nemovitosti mezi ně samozřejmě také patří. Víte, co je potřeba udělat proto, abyste prodali opravdu každou nemovitost?

Kromě toho, že se mění prodejní techniky, zvyšuje se zároveň počet prodejních kanálů. V roce 2002, když jsem začínal jako realitní makléř, měli jsme řádkovou inzerci v Annonci, velmi hloupě řešené webové stránky bez vlastní nabídky nemovitostí a inzertní servery neexistovaly. A přesto jsme prodávali a dařilo se uspokojovat potřeby našich klientů.

Tehdy byla naše profese opravdu o tom umět odprezentovat maximum s velmi omezenými možnostmi, na které byli ale všichni zvyklí. Naší tehdejší výhodou bylo to, že nebyla až tak velká konkurence, měli jsme tzv. trh prodávajícího, neboť bylo více ochotných kupujících, než nemovitostí k prodeji.

V momentě, kdy do hry významně vstoupil internet, začaly vznikat inzertní servery, byla dostupná digitální fotografie (ano, digitální fotoaparáty a mobilní telefony neexistovaly vždy 🙂 – to pro ty mladší ročníky na vysvětlenou), banky přizpůsobily trhu své nabídky hypotečních úvěrů, celý realitní trh se výrazně zrychlil, i když tendence a ochota kupovat byla stále stejně vysoká.

V době, kdy americké banky způsobily celosvětovou hypoteční a následně i finanční krizi se trh opět významně změnil, tedy již po třetí za mého realitního života. Dokonce se převrátila i role kupujících a prodávajících. Kupujících ubylo a realitním kancelářím se v nabídkách kupily nemovitosti, které nikdo (v uvozovkách) nechtěl.

Ale pořád se prodávalo, jen se zapomnělo na to, že už to nejde tak dobře, tak “samo”, jako dřív. Doby, kdy realitní obchodníci zažívali žně, byly ty tam. Snažili se prodávat pořád stejným způsobem, až z toho trochu zakrněli. Kvalita služeb na realitním trhu v tuto chvíli dosáhla svého dna. Spousta obchodníků si začalo pomáhat různými berličkami i nekalými triky, aby si zachovali dosavadní standard, což bylo téměř nemožné.

Vliv internetu se zvyšoval, vylepšoval se dosah nabídek a zvyšovala se náročnost klientely, chcete-li, chování zákazníka. A v tom přišla další, doposud poslední změna. Významná a k lepšímu. Konečně. Realitní prodejci si uvědomili, že s tím musí něco udělat, jinak se neuživí.

Bystří makléři udělali ten zásadní krok k úspěchu, zapomněli na minulost a začali se vzdělávat v nových odvětvích prodejních technik a marketingu.

Na minulost zapomenout ale nesmíme, není to jen o ní

Faktem totiž zůstává a bude to fungovat vždycky, že pokud chceme opravdu prodat každou nemovitost, je nesmírně důležité udělat precizní prezentaci. Je úplně jedno kolik nástrojů k tomu máme k dispozici. Stejně jako jsme před třinácti lety museli svoji práci odvést precizně, je tomu stejně i dnes a bude to tak i za 10 let. I když těch prezentačních nástrojů k prodeji nemovitostí je a bude mnohem více nebo budou úplně jiné formy.

Vždycky platilo, platí a platit bude, že pokud do jakékoliv činnosti nedáme 100% ze sebe, úspěch se dostaví velmi pozvolna nebo vůbec. Je na každém, aby zvolil svou cestu k úspěchu, ale vězte, že ta, kterou popisuju výše, je ta nejkratší.

Autor: Michal Souček

Sledujte naše sociální sítě

QARA.TV

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte QARA TV na YouTube.

sleduj co děláme

Facebook

Aktuální videa, fotky, informace, rady a data. Sledujte náš Facebook.

sleduj co děláme

Instagram

Aktuální videa, fotky, rady a data. Sledujte qara.insta na Instagramu.

nakoukni do Qara

Linked In

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte náš LinkedIn.

zprávy na linkedin

Rychlý kontakt