Jak prodat opravdu každou nemovitost?

V posledních dvaceti letech se velmi změnily techniky prodeje produktů i služeb. Prodej nemovitosti mezi ně samozřejmě také patří. V tomto článku se dozvíte, jak prodat opravdu každou nemovitost.

V poslední době se mění prodejní techniky a zvyšuje se počet prodejních kanálů. Realitním makléřem jsem téměř 18 let, tak přemýšlím o tom, jak prodat opravdu každou nemovitost, bez ohledu na to, jaká je doba.

Když jsem v roce 2002 začínal jako realitní makléř, měli jsme řádkovou inzerci v Annonci, šílené webové stránky bez vlastní nabídky nemovitostí a inzertní servery neexistovaly. A přesto jsme prodávali. Dařilo se nám uspokojovat potřeby našich klientů.

Časy se mění. I při prodeji nemovitostí.

Tehdy byla naše profese opravdu o tom umět odprezentovat maximum s velmi omezenými možnostmi. Na tyto možnosti byli tehdy zvyklí i naši klienti. Možná nebylo tolik realitních makléřů a nebyla tedy až tak velká konkurence. Ale platilo i tehdy, že když neodvedeš skvělou práci, o klienta přijdeš.

V momentě, kdy do hry významně vstoupil internet, začaly vznikat první inzertní servery, digitální fotografie byla brzy dostupnější (ano, digitální fotoaparáty a mobilní telefony neexistovaly vždy 🙂 – to pro ty mladší ročníky na vysvětlenou), banky přizpůsobily trhu své nabídky hypotečních úvěrů, celý realitní trh se výrazně zrychlil.

Hypoteční krize a prodej nemovitostí

V době, kdy americké banky způsobily celosvětovou hypoteční a následně i finanční krizi, se trh opět významně změnil. Tehdy již potřetí v mém realitním životě. Tehdy jsem poprvé zaznamenal změnu trhu z prodávajícího na kupujícího. Kupujících ubylo a realitním kancelářím se v nabídkách kupily nemovitosti, které nikdo „nechtěl“.

Ale pořád se prodávalo, jen to nešlo tak dobře, tak “samo”, jako dřív. Doby, kdy realitní makléři zažívali žně, byly minulostí. Snažili se prodávat pořád stejným způsobem, a ono to najednou nešlo. Nepřizpůsobili se. Nedívali se, co se kolem nich děje. Někteří skončili dřív, někteří později.

Internet při prodeji nemovitosti

Vliv internetu se zvyšoval, vylepšoval se dosah i obsah nabídek a zvyšovala se náročnost klientely, chcete-li, chování zákazníka. A v tom přišla další, doposud poslední změna. Významná, a k lepšímu. Konečně.

Někteří realitní makléři si uvědomili, že sami se sebou musí něco udělat, jinak se neuživí. Bystří makléři udělali ten zásadní krok k úspěchu, zapomněli na minulost a začali se vzdělávat v nových odvětvích prodejních technik a marketingu.

Minulost je důležitá, ale život je o současnosti

Faktem totiž zůstává a bude to fungovat vždycky, že pokud máme opravdu prodat každou nemovitost, je nesmírně důležité odvést precizní práci. Je úplně jedno kolik nástrojů k tomu máme k dispozici. Stejně, jako jsem před třinácti lety musel svoji práci odvést skvěle a naplno, musím tak pracovat i dnes a bude to tak i za 10 let.

I když těch prezentačních a propagačních nástrojů k prodeji nemovitostí je a bude mnohem více nebo budou úplně jiné formy.

Vždycky platilo, platí a platit bude, že pokud do jakékoliv činnosti dáme 100 % té správné energie, úspěch se dostaví. Pokud ne, úspěch se nemusí dostavit vůbec. Je na každém z nás, abychom si zvolili svou cestu k úspěchu, ale já volím tu nejkratší. Skrze kvalitu.

Sledujte naše sociální sítě

QARA.TV

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte QARA TV na YouTube.

sleduj co děláme

Facebook

Aktuální videa, fotky, informace, rady a data. Sledujte náš Facebook.

sleduj co děláme

Instagram

Aktuální videa, fotky, rady a data. Sledujte qara.insta na Instagramu.

nakoukni do Qara

Linked In

Aktuální videa, informace, rady a data. Sledujte náš LinkedIn.

zprávy na linkedin

Rychlý kontakt

Co kdybychom zůstali v kontaktu?

Pro makléře QARA vytváříme spoustu zajímavého obsahu, ze kterého byste mohli těžit i Vy.